Koncepce řešení veřejného osvětlení Trojské lávky
Koncepce řešení Veřejné osvětlení Trojské lávky vychází z minimalizace pohledového uplatnění osvětlovací soustavy. K osvětlení jsou použita lineární svítidla integrovaná do sloupků…
21. 03. 2022Typ realizace
Infrastruktura
Místo realizace
Praha, Troja
Rok
2020
Architekt
Libor Kábrt, Gabriela Elichová, Martin Elich, Lukáš Vráblík
Přemostění Vltavy mezi pražskou čtvrtí Troja a Císařským ostrovem má význam jako pěší spojnice rekreačních cílů Pražanů, Královské obory a Trojského zámku, zoologické a botanické zahrady v Troji. Na místě lávky dříve fungoval přívoz a později provizorní mostní stavby.
V roce 1984 byla vybudována lehká zavěšená betonová lávka, která se v prosinci 2017 zřítila. Spojení pak dočasně zajišťoval přívoz a v listopadu 2019 začala výstavba nové lávky, která byla dokončena v říjnu 2020.
Lávka je ocelová, s dřevěnou mostovkou, posazená výše než lávka původní. Je 256 m dlouhá a 4 m široká. Stejně jako předchozí je nová lávka určena pro pěší, bruslaře a cyklisty. Je však koncipována i pro průjezd vozidel integrovaného záchranného systému. Jako protipovodňové opatření má lávka sklopná zábradlí. Celkové náklady na její výstavbu byly 150 milionů korun a deklarovaná životnost je 100 let.